top of page
  • תמונת הסופר/תKeebs

מקשים למקלדת מכנית, איך לבחור את המקשים שיתאימו לצרכים שלכם

עודכן: 25 בנוב׳ 2022


לפני שנצלול אל תוך אין ספור פרמטרים שיכולים לבלבל אותנו בעת בחירה המקשים המתאימים, אנחנו חייבים להבין שאין זה משנה אם מדובר במקלדת גיימינג, עבודה או כל שימוש אחר במקלדת - המקשים הם חלק מאוד חשוב בחווית השימוש ויכולים לעשות את ההבדל שלו ציפיתם בעת שימוש במקלדת. לאחר קריאת מאמר זה, תרכשו ידע נרחב על עולם המקשים ותבינו את כל המושגים ה״מוזרים״ שכתובים כשאתם נכנסים למפרטים מקשים לדוגמא: ABS, PBT, legends, profile ועוד.



סוגי חומרים

ABS - ​​Acrylonitrile Butadiene Styrene

זהו טרמופלסטיק בעל משקל קל, סוג פלסטיק זה מאוד נפוץ בעולם ואנחנו פוגשים בו בחיי היום יום שלנו מבלי שאנחנו יודעים, לדוגמא: בקבוקים של תינוקות, חלקי פנים לרכב ובין היתר גם מקלדות.

סוג החומר הזה מצטיין בייצוג צבעים בהירים וחיים והחלק החשוב לא פחות כשהדבר נוגע למקלדות מכניות זהו הצליל, מקשים העשויים מחומר ה ABS יהיו בדרך כלל עם צליל גבוהה יותר.


עד כה נשמע כמו חומר מדהים למקשים, בהיר, מעניק ״חיים״ לצבעים, עושה צליל נהדר וחזק. אבל, לחומר הזה יש גם חסרונות, החיסרון של החומר בכך שלאחר פרק זמן קצר - בינוני המקשים מקבלים סוג של ״ברק״ (בייחוד המקשים הנמצאים בשימוש גבוהה) מה שיכול לגרום לסט המקשים היוקרתי שבחרת להיראות שחוק ופחות מזמין.


PBT - Polybutylene Terephthalate

כמו ABS, PBT הינו טרמופלסטיק בעל משקל קל, זהו חומר מאוד פופולרי בתעשיית החשמל והאלקטרוניקה ומשתמשים בו כמובדד מהרבה סיבות כגון: כיווץ נמוך, עמיד לחום עד 150 מעלות. ניתן לראות יישום של החומר גם במוצרים ביתיים שלנו כגון: מתגים, סיבים למברשות שיניים ועוד. שימוש בחומר שכזה ליצירת מקשים נובע מהסיבה שהמרקם עמיד מאוד בפני שחיקה (בניגוד לחמור ה ABS) ושינויי צבע עקב קרינת אולטרה סגולה.

מקשים העשויים מחומר הזה נוטים להיות עבים יותר כתוצאה מהדרך בה מדפיסים את האותיות על המקשים (ראו גם מהו תהליך סובלמציה).

אם הייתי צריך להצביע על חסרון משמעותי של סוג חומר הייתי מצביע על העובדה שהוא אינו ״מזמין״ כמו חומר ה ABS בעיקר בצבעים ובנראות, ישנו חיסרון נוסף בחומר זה בעיקר במקש הרווח אשר נוטה להתעוות במהלך תהליך הייצור או גרוע מכך, במקרים נדירים יכול לפגוע בתפקוד המקש עצמו.


מקרא (Legends)

אלו הם אותיות, מספרים והסימנים המודפסים על חלקו העליון של המקש, החלק הלא פחות חשוב הוא ״איך המקרא מגיע למקש״ (למעשה שיטת ההדפסה). ישנן מספר דרכים נפוצות על פי סדר איכות (נמוך - גבוה):


הדפסת לייזר: זהו הסוג הפופולרי ביותר של מקרא אשר מגיע בדרך כלל במקלדות מקוריות, סוג מקרא כזה כמעט ולא ניתן למצוא על מקשים שקונים בנפרד. הדפסה זו מבוססת על צבע ומודפסת הישר על המקש בתהליך הייצור של המקלדת.


סובלימציה: תהליך טיפול בצבע בעזרת חום אשר צובע את כפתור המקלדת לצמיתות.

הייחודיות של המקשים שנצבעים בעזרת טכנולוגיה הסובלימציה היא שהם לא נשחקים, החיסרון של הכנולוגיה הזאת היא אפשרויות הצבעים המוגבלת.



דאבלשוט (Doubleshot): בשיטה הזו השכבה הפיזית של המקשים חתוכה משכבת הפלסטיק העליונה כאשר השכבה התחתונה ממלאת את המקש, מקשים אלה לא ישחקו לעולם בדיוק מהסיבה הנל. מחירם של המקשים שיוצרו בטכנולוגיה זו יקר יותר. כמו כן, בעזרת שיטה זו הכפתור העליון יכול להיות שקוף מה שמקנה אפשרות למקלדות עם RGB לחדור את המקש.


פרופילים

כמו שכבר הבנתם, בכל מה שנוגע למקלדת מכנית יש עולם שלם אפשרויות אשר מתאימות לכל אחד בצורה המדויקת ביותר. פרופיל הוא צורת המקש וקיימים מספר פרופילים למקשים, חלקם פופולריים יותר וחלקם פחות וביניהם: OEM \ Cherry \ SA\ DSA \ G20.


פרופיל OEM: פרופיל מקשים סטנדרטי עבור רב המקלות, חלקו העליון שטוח, מעוגל וקשתי על מנת להתאים לקצה של האצבע.


פרופיל Cherry: פרופיל מקשים זה מאוד מזכיר את הפרופיל של OEM אך מעט קצר יותר.


פרופיל SA: מקשים גבוהים מאוד (ביחס לאחרים) עם טבילה כדורית בקצה.


פרופיל DSA: דומה מאוד לפרופיל SA אך כ-חצי מאורכו ואף קצר יותר מפרופיל הOEM, מעוצב כמו פרופיל SA עם טבילה כדורית בקצה.


פרופיל G20: מקשים יחודיים המיוצרים על ידי Pimp my Keyboard. לרוב מיוצרים מחומר הPBT.

המקשים נמוכים ושטוחים עם צדדים מעוקלים.


באתרינו תוכלו למצוא מגוון רחב של מקשים מעוצבים עם הדפסה בעברית! קחו אותי למקשים!


mechanical keyboard with OEM keycaps profile




285 צפיות0 תגובות

Comments


Whatsapp icon on the screen with a link that leads to support chat within whatsapp
bottom of page