top of page
  • תמונת הסופר/תKeebs

סוויצים ומה שביניהם

עודכן: 25 בנוב׳ 2022


מהי חווית הקלדה מושלמת? עבור כל אחד ואחת החוויה היא שונה, בין אם אתם גיימרים, מפתחים, סופרים או פשוט מחפשים תחושה מסוימת בזמן הקלדה. ישנם לא מעט סוגי מקלדות מכניות והבחירה יכולה לעשות את כל ההבדל.


המקלדת המכנית מורכבת לא רק מבסיס המקלדת אלה גם ממתגים או באנגלית סוויצ׳ים מכניים אשר שונים אחד מהשני וישנם לא מעט סוגים. מתגים מכניים מאפשרים לנו להתאים אישית את התחושה והדרך בה אנו מקלידים, החל מהכוח הנדרש על מנת להפעיל את המתג, זמן התגובה מרגע הנגיעה במקש ועד התחושה באצבע ברגע המגע עם המקש. כל ההתאמות האישיות הללו מסתכמות בחווית הקלדה ייחודית שאותה אנחנו מרכיבים לעצמנו.


בעזרת המדריך באתר שלנו תוכלו ללמוד כמה דברים בסיסיים שיעזרו לכם מאוד על בחירת מתגים אשר מתאימים בדיוק לצרכים שלכם.


סוגי מתגים


ככלל, ישנם שלושה סוגי מתגים מכניים ביניהם הנפוץ ביותר לעולמות הגיימינג הוא מתג לינארי(Linear), מישושי (Tactile) מתאים למפתחים וסופרים שלא רוצים לפספס אף לחיצה והסוג האחרון הוא קליקי (Clicky) מספק צליל של ״קליק״ כל פעם כאשר מגיע לנקודת לחיצה.


לינארי (Linear)

הלחצן הלינארי הוא הלחצן הנפוץ והבסיסי ביותר שמספק חוויה טובה לכלל המשתמשים במקלדות מכניות, מציע הקשות חלקות ללא משוב או לחיצה (כמו המקלדות ה״רגליות״)


אז למה בעצם לבחור במתג לינארי:

לחיצות קלות, חלקות, פעולת הלחיצה הינה שקטה והסיבה החשובה ביותר היא מהירות התגובה המאפשרת למשתמש ללחוץ על הכפתור מהר יותר מה שהופך את הלחצן לבחירה הטבעית של הגיימרים.


מישושי (Tactile)

מילת המפתח של המתג המישושי היא מישוש ועל כן המתג מציע תחושה גבשושית (bumpy).

אז למה בעצם לבחור במתג מישושי:

מעצם היותו מתג אשר נותן לנו פידבק על לחיצה שבוצע בהצלחה הופך את המתג לפופולרי בקרב מתחילים, מפתחים וסופרים. היתרונות באים לידי ביטוי גם בעוצמה שצריך להפעיל על מנת לקבל לחיצה ״מלאה״, מרווח הכפתור מבסיס המקלדת הוא מעט גבוה יותר אשר מספק תחושת לחיצה ״עמוקה״ יותר.


קליקי (Clicky)


ניחשתם נכון, המתג הקליקי מייצר צליל של הקלקה על משהו מכני, הצליל יכול להיות עדין ויכול להיות קצת גס, הבדל הצלילים נובע מסוגים של מתגים, חברות ויצרנים.

הסיבה שאנשים אוהבים את המתג הקליקי היא בעיקר כי המשתמשים מוצאים משהו מהנה בעובדה שיוצא צליל מכני עדין בעת הלחיצה. הלחיצה על המתגים הללו היא לחיצה מלאה אף ״עמוקה״ יותר מאשר המתג המשושי, למעשה הכפתור דורש לחיצה עד כדי מגע עם לוח המקלדת על מנת להפעילו.


שלב ההחלטה

בשלב זה יש לכם מספיק ידע על מנת לעשות את הבחירה שתתאים לכם ולצרכים האישיים שלכם, כמו כן, אין זה משנה באיזה סוג מתג תבחרו להשתמש שימו לב לאורך חיי המתג (ברב המקרים תרצו לבחור במתגים שחייהם ארוכים מ 50 מיליון לחיצות).


באתרינו ניתן למצוא מגוון רחב של סוויצים שיתאימו לכל אחד ואחת. אני רוצה סוויץ׳!


set of gateron yellow switches


206 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול

Comments


Whatsapp icon on the screen with a link that leads to support chat within whatsapp
bottom of page